Biologische landbouw

Geslacht(Vereist)
Naam(Vereist)
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

We staan op een kruispunt voor onze natuur en landbouw. Kwetsbare natuurgebieden staan op omvallen, de klimaatcrisis is steeds sterker voelbaar en boeren vrezen voor hun toekomst. Fundamentele keuzes worden steeds uitgesteld. Maar de tijd voor keuzes is nu! Voor welk toekomstig voedselsysteem kiezen we?

Het kabinet en de provincies staan voor deze opgaven. En wij ook, gezamenlijk. In maart stemmen we voor de Provinciale Staten Verkiezingen, waarmee we landelijk en regionaal de koers beïnvloeden. Samen kunnen we het schadelijke, winstgedreven, intensieve systeem omvormen naar een inclusief systeem dat werkt voor boer, gemeenschap en natuur. Het is dus cruciaal dat de samenleving in beweging komt. Voor een eerlijke en duurzame toekomst voor mens en natuur.

Daarom is het nu urgenter dan ooit om de krachten te bundelen: natuurorganisaties, groene boeren, voedselinitiatieven en de klimaatbeweging. We maken ons allemaal sterk voor een duurzame, gezonde, eerlijke en groene toekomst voor iedereen. Vanuit verschillende gezichtspunten en strategieën, maar wel als één brede burgerbeweging.

Greenpeace organiseert naast eigen activiteiten ook bijeenkomsten die ondersteunend zijn aan deze beweging. Wil je op de hoogte blijven van deze activiteiten? Meld je aan!

Protest