Bosbrand

STOP ONTBOSSING WERELDWIJD!

Bossen zijn van levensbelang voor onze planeet. Door ontbossing verliezen mensen en dieren hun thuis en warmt de aarde nóg sneller op. Ik roep overheden, banken en bedrijven op om maatregelen te nemen. Pak de oorzaken van ontbossing aan. Het moet en kán anders.

Al 81598 handtekeningen!81598 / 100000 (82%)

Samen beschermen we de bossen

Bossen zijn van levensbelang voor onze planeet. Als het thuis voor vele mensen en dieren. En als de natuurlijke beschermers van ons klimaat. Door ontbossing warmt de aarde nóg sneller op. Ik eis dat de overheid bossen gaat beschermen, en bedrijven en banken stoppen met (het financieren van) ontbossing.

Zo beschermen we de bossen:

• Grote bedrijven en financiële instellingen profiteren niet langer van verwoesting van bossen en regenwouden.
  • Europa maakt wetten om ervoor te zorgen dat er geen natuur meer wordt verwoest met ons spaargeld.
  • Onze handel moet op de schop. Natuur, klimaat en mensen staan centraal en niet de winst van enkele bedrijven en banken.
  • Bestaande oerwouden en natuurgebieden worden beschermd door de beste boombeschermers: de Inheemse groepen.
  • Wereldwijd zetten politici en bedrijven alles op alles om internationale klimaat- en biodiversiteitsdoelen te halen.

Wil jij dat ook? Teken nu en roep op tot actie!